Dlaczego joga ?

  • poprawia postawę ciała
  • modeluje sylwetkę
  • rozwijają sprawność
  • przywraca kondycję
  • zwiększa witalność
  • poprawia odporność organizmu
  • reguluje sen
  • wzmacniają siłę woli
  • eliminują napięcia związane ze stresem
  • wzmacnia równowagę wewnętrzną
  • poprawia koncentrację

B.K.S. Iyengar i jego metoda

B. K. S. Iyengar (1918 - 2014)

 

był uczniem wybitnego mistrza jogi T. Krishnamarcharya.

Urodził się w 1918 w południowych Indiach. Rozpoczął ćwiczenia w wieku 16 lat. Dziś jest uznawany za jednego z najwybitniejszych współczesnych nauczycieli hatha jogi.

W 1975 roku w Punie, niedaleko Bombaju, założył ośrodek RIMYI

Obecnie zajęcia prowadzą w nim córka Gita, syn Prashant oraz wnuczka Abhijata.

Więcej na temat życia Gurujiego: A Yogi's Life

Asana - pozycja ciała

Asany

Asana:

Asana (pozycja), która obdarza fizycznym zdrowiem, jak również mentalną równowagą.

Sztuka świadomej pracy z ciałem, budzenia i rozprzestrzeniania jego świadomości. Jest jednym z ośmiu aspektów hatha jogi. Regularna praktyka asan pozwala rozwinąć i przygotować nasze ciało do pracy z oddechem i medytacji.

 

Sztuka oddychania i Medytacja

Pranajama:

sztuka oddychania, regulowanie wchodzącym i wychodzącym strumieniem oddechu, któremu towarzyszy zatrzymanie. Wzmacnia nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.

Dhyana:

medytacja, praktyka uważności. Zwiększa odporność na stres, pozwala zachować większą koncentrację w codziennym życiu.